Závodní gravel raketa. To je nový Cannondale SuperX!
Od předchozího modelu, SuperSix EVO SE, se liší v mnoha ohledech, ale především ve váze.

LAB71 je nejvyšší specifikací nové rámové řady od Cannondalu. Od předchozího modelu, SuperSix EVO SE, se liší v mnoha ohledech, ale především ve váze – rozdíl činí 100 g. Říkáte si, že je to málo? Právě naopak, zejména když se jedná o pokles z 1000 g na 900 g. Ano, to je hmotnost rámu nového gravelu od americké firmy.
„Znovuzrozený a vyladěný závodní gravel bike, rozebrán na prvočinitele.“ Tak svůj nový stroj označila zaoceánská značka. Vylepšení se týkala především aerodynamiky – ta je nyní daleko rychlejší a sofistikovanější. Zásadní změnou je také zvýšený komfort.
Díky geometrii karbonového rámu přeletíte všechny nerovnosti s naprostou hladkostí. „Speciálně konstruované flex zóny v sedlové trubce, zadní stavbě a horní rámové trubce společně se sedlovkou ve tvaru D fungují jako pružicí element, který absorbuje rázy a vibrace a umožní vám vydržet déle v sedle,“ popisují konstruktéři nový model.Avšak SuperX není určen jen pro závodění. Ať už chcete sbírat KOMy, závodit na zabláceném cyklokrosu, nebo nasadit silniční kola a mít skvělého univerzála v garáži, tenhle model vás nezklame. Vybere si opravdu každý – od nejdostupnější řady SuperX 3 až po vrchol nabídky, „frameset“ LAB71.
Jednou z klíčových vlastností nového SuperX je lepší kompatibilita s širšími plášti. Kolo nyní bez problémů pojme až 48 mm plášť na zadní svatbe, přední vidlice dokonce zvládne až 51mm. široké gravelové pláště, což znamená vyšší univerzálnost a komfort při jízdě na různých površích.
Cannondale se rozhodl upravit geometrii tak, aby kolo bylo stabilnější ve vysokých rychlostech, ale zároveň agilní v technických pasážích. Díky delšímu rozvoru a kratším řetězovým vzpěrám je nové SuperX ještě svižnější při akceleraci, což ocení cyklokrosoví závodníci.
Geometrie kola byla navržena s ohledem na jeho využití. Díky zvětšené průchodnosti pro širší pláště získalo kolo položenější hlavovou trubku a delší offset vidlice, což zlepšuje stabilitu v terénu. Cannondale nabízí tento model v šesti velikostech od 46 cm do 61 cm.
Nové modely přicházejí v několika specifikacích s elektronickými i mechanickými sadami řazení. V základu najdeme jednopřevodník pro jednodušší údržbu a maximální spolehlivost v terénu.
Rám je kompatibilní s flatmount kotoučovými brzdami, přičemž vzadu lze použít kotouče o průměru 140–160 mm a vpředu 160–180 mm. Za zmínku stojí i poměrně vysoký váhový limit, který výrobce nastavil na 150 kg (včetně jezdce a kola) při zachování celoživotní záruky.