Specialized představil limitovaný Tarmac Remca Evenepoela
Značka Specialized představila ultra limitovanou edici svého závodního S-Works Tarmac SL8 v unikátní „Golden Season“ grafice. Tento speciál vznikl na počest Remca Evenepoela a jeho „zlaté sezóny“ (2023), kdy bral vítězství za vítězstvím.
-post.webp)
Kolo je opatřeno výrazným zlatým lakem na klasickém karbonovém rámu Tarmac SL8 a jeho komponenty odpovídají přesně specifikaci profesionálního týmu Soudal Quick-Step. Výsledkem je stroj „vyrobený pro vítězství“ (FACT 12r karbon) se špičkovou výbavou a osobitou grafikou, který si dopřejí jen ti nejrychlejší jezdci (jen 272 kusů na světě).

Technické parametry a výbava
Základem kola je rám S-Works Tarmac SL8, který je extrémně lehký i pevný. Pro velikost rámu 56 cm je oficiální hmotnost pouhých 685 g, což je rekordní hodnota na světových závodech. Hlavní konkurenční výhody Tarmacu SL8 (a tedy i této edice) tvoří agresivní aerodynamika, nízká hmotnost a vylepšená komfortní geometrie. Ve srovnávacích testech Specialized uvádí, že SL8 je až o 16,6 s rychlejší na 40 km trati než předchůdce SL7.
Výbava odpovídá týmové speciálce. Na kole najdeme integrovaný kokpit Roval Rapide ICS (řídítka a představce), montážní těžiště na 12×142 mm, pláště Specialized Turbo RapidAir 700×26 mm a výkonné brzdy i řazení Shimano Dura-Ace Di2 (12 s). Kola jsou Roval Rapide CLX II Team (grafika „Team Graphics“), široká 35–45 mm pro ještě lepší aerodynamiku a tuhost. Sedlo je S-Works Power s moderní „Mirror“ povrchovou úpravou. V praxi je tedy vše úplně shodné s továrním závodním speciálem, ale dodávané v této exkluzivní edici..

Technické detaily klíčových prvků
- Rám: S-Works Tarmac SL8 FACT 12r (Rider-First Engineered, Win Tunnel aerodynamika, závodní geometrií),
- Vidlice: S-Works FACT 12r karbonová.
- Komponenty: Shimano Dura-Ace R9270 hydraulické brzdy a řazení, 12rychlostní pohon Shimano Di2 (s hlavním převodníkem Shimano R9100),
- Ráfky: Roval Rapide CLX II Team s karbonovými náboji.
Vše dohromady tvoří extrémně efektivní závodní kolo na nejvyšší úrovni, které váží cca 6,5–7 kg (dle velikosti) ve srovnání s ~6,9 kg u srovnatelných kol. Tato edice navíc přidává zlatou barvu a početné dekorativní detaily bez vlivu na výkon.
Design a symbolika edice „Golden Season“
Grafika Golden Season úzce navazuje na týmové barvy Soudal Quick-Step, na jejichž „Make the Break“ motiv navazuje dvěma tóny zlaté a černé. Na rámu se zlatá tónuje do karbonové černi tak, že vzniká dynamický vlnovitý přechod. Tento „zlatý twist“ na týmové grafice má symbolizovat nejen Remcovu výjimečnou sezónu, ale i 50 let dědictví Specialized. Na vrchní trubce a sedlovce najdete Remcovo osobní logo (stylizované „RE“ nebo „Remco EV“) a nápis „Wolfpack“ s ikonou vlčí hlavy (symbol jeho týmu), čímž bylo zakončeno osobní vyznění kola.
Grafika tak přímo vypráví příběh sezóny
„Remcova vlčí smečka“ (sorare Wolfpack) a loga v zlatých barvách připomínají jeho vítězství i týmový duch. (Zlaté akcenty evokují i zlaté medaile – i když se specializace na 2023 soustředí na mistrovské tituly, už vzápětí Remco přidal dvě olympijská zlata v Paříži 2024.) Celkově zlatý lak není jen efekt, ale koncepční pocta – je připomínkou „zlaté sezóny“ a několika zlacených úspěchů, které ovlivnily vývoj kola.

Klíčové detaily designu
Logo Specialized je na horní i spodní trubce, vlčí symbol Wolfpacku a Remcovo monogramové logo jsou decentně otištěny na horní trubce. Na spodní straně rámu pak najdeme unikátní dekory odkazující na konkrétní úspěchy (číslo ´2023´, národní vlajku či motivační hesla – detaily jednotlivých fragmentů zdaleka nepochází z běžné výroby). Samotná zlatá barva je lakována s jemným gradientem a prosvětlením černé ke koncům rámu, což působí elegantně i ostře zároveň. Vše pak dolaďuje týmový lak i na karbonových kolech Roval s bílými nápisy „ROVAL“ a na sedlové Trubce. Výsledkem je design plný symboliky.
Remcovy největší úspěchy v sezóně 2023
Sezóna 2023 patřila mezi nejlepších v Evenepoelově kariéře, což odráží i koncept limitované edice. Mezi jeho vrcholy byly zejména:
- Duhový dres mistra světa v časovce – v srpnu 2023 v Glasgow Remco vynikajícím výkonem znovu získal titulu světového šampióna v jednotlivé časovce. Stal se tak prvním Belgičanem s tímto titulem a obhájil vítězství z předchozího roku.
- Vítězství v jednorázové klasice Liège–Bastogne–Liège – již podruhé za sebou dokázal triumfovat v této prestižní „monumentu“ (2022 a 2023). V dubnu 2023 suverénně unikl soupeřům, udržel obří náskok a v dešti na čísle jeden v duhovém dresu přejel cílovou čáru s extatickým gesto. („První vítěz od Bartoliho 1998, i v těžkých podmínkách dál dokázal svůj neuvěřitelný talent“.)
- Stupně vítězů na etapových závodech (Grand Tours) – během Vuelta a España 2023 Evenepoel ovládl tři horské etapy. Vítězství slavili třeba v 14. etapě (se společným únikem, špičkový výkon) a v královské 18. etapě s dlouhým sólem. Díky tomu sesadil soupeře z čela generální klasifikace a upevnil si bodkovaný dres krále vrchařů (i když sám na celkovém pořadí o vítězství nakonec bojovat nemohl).
- Další klasiky a úspěchy – i když jmenované vítězství byly nejvýraznější, Remco přidal i 2. místo na etapových závodech, vlajkové výkony v těžkých etapách a celková vítězství na menších závodech. Celkově jeho výkony v sezoně potvrdily pozici „nejrychlejšího muže pelotonu“ a živé legendy moderní cyklistiky.

Současný kontext a návrat po nehodě
Evenepoelovy triumfy ale zůstávají živé i díky nedávným událostem. Na konci prosince 2024 Remco utrpěl vážnou nehodu při tréninku – narazil do otevřených dveří dodávky, utrpěl mnohočetné zlomeniny (žebra, lopatky, ruka) a kontuze plic. Následovala operace a dlouhá rekonvalescence: v sociálních sítích oznámil „Návrat začíná. Čeká mě dlouhá cesta, ale jsem odhodlaný se vrátit silnější“.
Dle posledních zpráv se už Remco v první polovině roku 2025 úspěšně vrátil do tréninku a závodního rytmu. Dokonce okamžitě ukázal formu – v březnu 2025 vyhrál klasiku Brabantse Pijl, kde v hromadném sprintu porazil i Wouta van Aerta. Na jaře se připravuje na starty v Ardenách i dalších jarních klasikách a jeho tým plánuje návrat do Velké ceny Švýcarska či Tour de France. Tyto události přidávají edici Golden Season na osobním rozměru: kolo připomíná nejen úspěchy minulých měsíců, ale i boj a odhodlání k návratu po pádu.
Dostupnost
Toto kolo je skutečně extrémně limitované – vyrobeno bylo jen 272 kusů (kromě kola pro Remca, tedy de facto 273). Prodává se výhradně přes web Specialized a oficiální dealery za cenu 385 490 Kč. Pro sběratele a vášnivé fanoušky vysoké cyklistiky tak Golden Season představuje doslova „jediné kolo, které vládne všem“ – jak zní slogan Specialized.

Tato limitovaná edice tedy spojuje technickou špičku a emotivní příběh. Je to oslava Remcových vítězství i inspirace pro ostatní závodníky. Čtenářům našich stránek dává „Golden Season“ nahlédnout, jak může vypadat ideální stroj pro cyklistického hrdinu současnosti – extrémně lehký, aerodynamický, vybavený profesionálními komponenty a oblečený do oslňujícího, symbolického laku.