Rock Machine představuje novou řadu gravelových kol Lukk (hliník) a Lukk CR (karbon) představenou v červnu 2025. Řada obsahuje pět modelů – tři karbonové Lukk CR 90, 80 a 60 a dvě hliníkové verze Lukk 40 a Lukk 20 Flat Bar. Všechny modely sdílejí robustní gravelové platformy s řadou úchytů pro montáž nosičů, blatníků i bikepacking výbavy.

Rámy mají pohodlnou ergonomii orientovanou na dlouhé jízdy: geometrie Lukk Cr je ušita na míru gravelu s mírně zkráceným dosahem a mírně zvýšenými řídítky (dosah 65 mm) pro pohodlné držení za páky i za spodní oblouk. Hliníkové modely Lukk 40 a Lukk 20 FB mají podobnou „comfort“ geometrii, Lukk 40 navíc používá hliníkovou pevnou vidlici s integrovaným vedením bowdenů a úchyty pro příslušenství.

Pohon a převody

Nejvyšší model Lukk CR 90 je vybaven elektronickým pohonem Shimano GRX Di2 1×12 s převodními pastorky 11–36T, což v kombinaci s převodními kotouči 50–34 zubů dává rozsah 510 %. Modely Lukk CR 80/70 používají silniční řazení 2×12 Shimano 105 (50–34/11–36, ~481 %), resp. jednoplackové GRX 1×12 se širokým rozsahovým kazetou (kompaktní kliky 46–30 nebo 50–34 zubů).

Vstupní model Lukk CR 60 má „standardní“ grxový pohon 2×10 (46–30/11–36, 502 %). Hliníkový Lukk 40 využívá sadu microSHIFT Sword 2×10 (46–29/11–38, 548 %) s mechanickými pákami a dvoupřevodníkovou konfigurací vhodnou pro různé terény. Model Lukk 20 Flat Bar má městské 2×7 Shimano Altus (46–30/14–34) – spolehlivé, ale s užším rozsahem vhodné na cyklostezky a městský provoz.

Kola, pláště a brzdy

Všechny karbonové modely Lukk CR jsou osazeny kvalitními zapletenými koly DT Swiss – CR90 používá model GR1600 (RWS náboje 36z), u CR80/CR60 jsou to modely E1800/G1800. Rámy Lukk CR mají dostatečné světlosti pro pláště až 48 mm, standardně jsou vybaveny gravel plášti WTB Expanse 32–42 mm (např. 32 mm na CR60). Lukk 40 je „all-round“ gravel s 28″ koly, obutý v 42 mm pláštích Rubena X‑Road 700×42C s reflexním páskem. Lukk 20 Flat Bar má 28″ kola s úzkými plášti (např. 40 mm) vhodnými především na silnici a lehký terén.

U Lukk CR jsou standardem hydraulické kotoučové brzdy (Shimano GRX nebo 105) pro maximální brzdný výkon. Lukk 40 používá mechanicko-hydraulické dvoupístkové kotoučové brzdy Tektro MD‑C550 (160 mm kotouče), které jsou spolehlivé i v horších podmínkách. Lukk 20 Flat Bar má jednoduché V‑brzdy Tektro s nízkou hmotností a snadnou údržbou.

Univerzálnost a praktičnost

Celá řada Lukk je koncipována jako velmi univerzální gravel pro rychlou i dlouhou jízdu za každého počasí. Karbonové i hliníkové rámy nabízejí montážní body pro blatníky, boční tašky nebo zadní nosič, což umožňuje vybavit kolo na bikepacking i denní dojíždění. Všechny modely mají úpravu komponent standardních rozměrů (objímka sedlovky 27,2 mm, průměr řídítek 31,8 mm, závitové středové složení, UDH patka přehazovačky apod.), což zajišťuje snadné servisy a případné upgrady bez nutnosti speciálních adaptérů. Nosnost rámu je 120 kg. Díky tomu lze Lukk použít jak pro rychlé gravelové výlety a závody, tak pro těžší výbavu v rámci bikepackingu nebo pohodlné denní ježdění.

Přehled modelů

  • Lukk CR 90 – full-carbon rám a vidlice, Shimano GRX Di2 1×12 (50–34/11–36, 510 %), hydraulické kotoučové brzdy, kola DT Swiss GR1600, hmotnost ~9 kg, cena podle specifikace.
  • Lukk CR 80 – full-carbon rám, Shimano 105 Di2 2×12 (50–34/11–36, 481 %), hydraulické kotoučové brzdy, kola DT Swiss E1800, hmotnost ~8,7 kg, cena 62 990 Kč.
  • Lukk CR 70 – full-carbon rám, Shimano GRX 1×12 s širokým rozsahem (např. 46–30/11–34), hydraulické kotoučové brzdy, kola DT Swiss G1800, cena střední úrovně.
  • Lukk CR 60 – full-carbon rám, Shimano GRX 2×10 (46–30/11–36, 502 %), hydraulické kotoučové brzdy, kola DT Swiss E1800, hmotnost ~9,1 kg, cena 58 990 Kč.
  • Lukk 40 – hliníkový rám Al-6061 T6, hliníková pevná vidlice „Gravel Specific“, microSHIFT Sword 2×10 (46–29/11–38, 548 %), kotoučové brzdy Tektro MD‑C550, 42 mm pláště Rubena X‑Road, hmotnost 11,9 kg (vel. XL), cena 28 990 Kč.
  • Lukk 20 Flat Bar – hliníkový rám Al-6061 T6, ocelová pevná vidlice Hi-Ten, Shimano Altus 2×7 (46–30/14–34), klasické V‑brzdy Tektro, váha ~13 kg, cena 22 490 Kč.

Každý model tak nabízí odlišnou kombinaci materiálu rámu, pohonu a výbavy odpovídající různým potřebám od rychlých gravelových jízd po všednodenní dojíždění či bikepacking.