Po pandemických letech, kdy kola Canyon mizela z e-shopů rychlostí blesku, přišel tvrdý střet s realitou. Trh je nasycený, poptávka padá a výrobci po celé Evropě se potýkají s přebytky na skladech i tlakem na slevy. Canyon, který se pyšní titulem největšího přímého prodejce jízdních kol vyšší kategorie na světě, dopadl stejně.

Propad tržeb i zisků

Podle většinového vlastníka Groupe Bruxelles Lambert (GBL) tržby Canyonu v první polovině roku klesly pod 400 milionů eur a provozní zisk spadl o 30 procent. Rok 2023 i 2024 byly ztrátové, přestože se tržby během tří let zdvojnásobily. Loňská čistá ztráta činila 38 milionů eur.

Problémy s kvalitou

Situaci nepomohly ani komplikace s elektrokoly. Kvůli vadným bateriím musela firma vyhlásit svolávací akci, protože hrozilo přehřátí nebo vzplanutí. Některé modely elektrokol se dokonce přestaly dočasně prodávat kvůli dalším nedostatkům.

Šéf odchází, vrací se zakladatel

Canyon proto sáhl ke změnám ve vedení. Generální ředitel Nicolas De Ros Wallace po více než třech letech končí „po vzájemné dohodě“. Do vedení se naopak vrací spoluzakladatel Roman Arnold.

„V této funkci se Roman zaměří na dlouhodobou vizi a budoucí strategii společnosti. Bude působit jako most mezi historií inovací a výkonnosti společnosti Canyon a jejím budoucím růstem,“ uvedl Canyon v oficiálním prohlášení.

Investice ztrácí hodnotu

Když GBL v roce 2020 koupila většinový podíl v Canyonu za 400 milionů eur, věřila ve stabilní růst. Realita je ale jiná. Ve zprávě pro investory za rok 2024 ocenila svůj podíl už jen na 261 milionů eur – o 35 procent méně než původní hodnota investice.